۴۲ نکته مهم طراحی سایت

در امریکا خریداران سایت ها یا وبلاگها عوامل و فاکتورهای زیاد و متفاوتی را در نظر میگیرند. درین نوشتار ۴۲ نکته مهم توضیح داده میشوند. وبلاگها/ سایت های قدیمی تر - یعنیestablished ها- قیمت بیشتری دارند و در رتبه بندی گوگل - یعنی گوگل رنک- با ارزشترند و قیمت شان معمولا ۱۰-۱۲ برابر درامد ماهانه شان است.. مثلا اگر درامد ماهانه وبلاگ شما (از آگهی هایش) بفرض ۱۰۰$ است قیمتش بین ۱۰۰۰$ تا ۱۲۰۰$ است. ولی یک وبلاگ یا سایت تازه و جدید که فقط چند ماه از عمرش میگذرد و درامدی کمتر دارد قیمتش بین ۳-۵ برابر درامد ماهانه اش است. وبلاگهای پرخواننده و فعال حتی تا ۱۵ برابر درامد ماهانه شان هم به فروش رفته اند. البته درآمد ماهانه همیشه ملاک نیست: بعضی از خریداران صرفا بخاطر دیزاین و یا زیبایی طراحی قالب وبلاگها هم حاضرند پول خوبی به شما بپردازند و محتوای وبلاگ برایشان مهم نیست . (ضمنا منظور از BEST OFFER یعنی مزایده و بهترین پیشنهاد)... حال به این نکات مهم می پردازیم:

• Domain Name : نام جالب یا منحصر بفرد بویژه اگر با محتوای وبلاگ هم هماهنگ باشد.

• Date Blog Established : قدمت تاسیس وبلاگ: مخصوصا در رتبه بندی گوگل بسیار موثر است.

• Google Page Rank : رتبه جهانی وبلاگ شما از یک تا ۱۰ . ( پیج رنک های از هفت به بالا بسیار کمیاب اند و سخت بدست می آیند و برای خریداران بسیار مهمند)

• SEOMoz.org Page strength : قدرت یا ضعف وبلاگ / سایت شما در موتورهای جستجوگر : تا چه اندازه مثلا در گوگل یا یاهو و غیره نام و ادرس شما نمایش و دیده میشود؟

• Technorati Ranking : تعداد دفعاتی که یک منبع ، وبلاگ یا سایت شما را مع��فی و لینک می دهد به دیگران.

• Alexa Ranking : آنالیز ترافیک وبلاگ یا سایت

• Yahoo / Google Top Keyword Search Results : کدام کلید واژه ها در گوگل و یاهو بیشتر به وبلاگ یا سایت شما سرازیر و معرفی میشوند؟

• Branding : ارزش و شهرت و محبوبیت نام وبلاگ/ سایت شما.

• Transferable Revenue from Ads : میزان درامد ماهانه وبلاگ/ سایت شما همراه با جزییات قراردادهای مالی آن با صاحبان آگهی ها

• Web Traffic Statistics : آمار میانگین روزانه/هفتگی/ماهانه و غیره بازدیدکنندگانتان.

• Recent Traffic Spikes : دلایل و آماری از ترافیک های شلوغ و غیر منتظره بازدیدکنندگان از وبلاگ یا سایت شما بخاطر مثلا معرفی یا لینک به شما از سوی سایت های معروفی چون Digg, Slashdot, Wired, Engadget , و غیره.

• Consistent Return Traffic Levels : چه تعداد از بازدیدکنندگان تان مشتری و خواننده دایمی هستند؟

• Feed and Feed Subscriber Statistics : میانگین آماری و چگونگی تعداد و کیفیت مشترکان دایمی وبلاگ / سایت شما از طریق فید (دریافت مثلا ایمیلی و غیره مطالب تان) و اینکه آیا فیدهای مطالب وبلاگ شما طبقه بندی شده هست یا نه؟

• Unique Visitors Statistics ( آمار ویزیتورهای جدید)

• Market Specific Content Description : اینکه آیا محتوای وبلاگ/ سایت شما برای تخصص یا صنعت یا مخاطبان مشخص و ویژه ای نوشته میشوند یا نه؟

• Number of Posts/Articles : تعداد مطالب مندرج در وبلاگ/ سایت

• Number of Comments : تعداد نظرات بازدیدکنندگانش

• Demographics : چه نوع آدمهایی با چه میانگین سنی به وبلاگ/ سایت شما مراجعه می کنند و ایا دایمی هستند و چرا (یعنی بدنبال چی هستند؟)

• Google Inbound Links : آماری از لینکهایی که از سایر سایت ها به وبلاگ شما داده میشود.

• Incoming Link Sources : اینکه بیشتر لینکها به شما از کجاها و کدام سایت ها می آید?

• Inclusion in Blogging Networks and Social Bookmarking Networks : : ایا سایت /وبلاگ تان عضو شبکه های وبلاگی دیگری هم هست و آیا این عضویت هم قابل خرید برای خریدار هست یا نه?

• Email Lists/Subscribers : ایا وبلاگ/ سایت شما دارای اعضا و مشترکین ایمیلی هم هست یا نه؟ و ایا قابل خریدند یا نه?

• Newsletters : آیا وبلاگ/ سایت شما خبرنامه هم دارد؟. و آیا مشترکین آن خبرنامه هم قابل فروشند؟. هر چند وقت یکبار این خبرنامه منتشر میشه و محتوایش چیست؟

• Forum Included : آیا اتاق گفتگو و چت روم هم در وبلاگ/ سایت تان دارید؟. و آماری از آنها.

• Press Coverage : آیا شده که سایر رسانه ها و خبرگزاریها از محتوای وبلاگ/ سایت تان استفاده و به شما لینک داده باشند؟

• Events Associated With the Blog : آیا وبلاگ/ سایت شما هر از چند گاهی مراسم و میتینگی هم برگزار می کند؟

• Sponsorships : آیا وبلاگ/ سایت تان مراسمی یا برنامه ای را تابحال اسپانسر کرده؟ و یا از طرف دیگران اسپانسر شده؟

• Inventory of Assets : آیا دارایی های این وبلاگ/ سایت ( یعنی مثلا کدهای ویژه، کپی رایت دیزاین قالب و غیره اش و یا هر سورس کد و چت روم و فتوبلاگ و تصاویر و نقاشی و شعرهایش مثلا ) قابل فروش و واگذاری هستند یا نه؟

• Inventory of Intellectual Property : آیا لایسنس ها کپی رایت ها و خلاصه زحمات مادی-معنوی که برای این سایت /وبلاگ کشیده اید هم قابل فروشند؟ و شرایطشان چیست؟

• Host Server Agreement Transferable : آیا قراردادهایتان با شرکتی که هوست (میزبان) سایت تان است هم قابل واگذاری به فروشنده هست؟.

• Syndication Rights and Agreements : آیا مطالب و طرحهای وبلاگ/ سایت شما در سایر رسانه ها و سایت ها هم بازتکثیر میشوند و آیا این حق هم قابل فروش است و چگونه؟.

• Your Participation After Sale : وضعیت ماندگاری یا ترک شما از وبلاگ بعد از فروش: اگر می مانید و همکاری می کنید شرایطتان چیست؟

• On-site Content Used and Referenced by Off-Sites : آیا مثلا عکسها و طرحها و محتوای سایت یا وبلاگتان را بر روی وب سایت های جداگانه ای قرار داده اید؟ اگر بله، وضعیت و قراردادهای آنها بعد از فروش وبلاگتان به چه صورت خواهد بود؟

• Unique Content : آیا محتوای وبلاگ/ سایت تان ساخته و پرداخته و محصول و تولید خودتانند یا اینکه فقط یکسری لینکهایی از سایر جاها و کپی - پیست هستند؟

• Current State of the Blog : آیا مطالب تان به روز و تازه اند یا اینکه قدیمی و فقط هر از چندگاهی به روز میشوند؟

• Posting Frequency : آیا روزهای بخصوصی مطالب جدید اضافه می کنید یا مثلا ایا ویزیتورهایتان میدانند که شما چه روزهایی به روز می کنید؟..

• Content Freshness : ایا مطالب شما جذاب و تازه اند و تا مدتها قابل خواندن اند یا اینکه قدیمی و از دور خارج شده؟

• Competition : رقبای وبلاگ/ سایت شما چه تیپ سایت ها و ادمهایی اند و نحوه رقابت شما با انها و بلعکس چگونه است؟

• Blog Authors : این وبلاگ/ سایت شما چندتا نویسنده و مسئول داره و ایا اونها هم بعد از فروش به همکاریشان با سایت ادامه میدهند یا اینکه هرکدامشان برای کارهایشان یک قرارداد و کپی رایت جداگانه میخواهند؟

• Non-competition Agreement : آیا فروشنده وبلاگ/ سایت حاضر است کتبا امضا کرده و قول بدهد که بعد از فروش، هیچگونه سایت یا وبلاگ مشابهی را تا مثلا چند سال آینده در جایی دیگر نسازد و با خریدار جدید رقابت نکند ؟ یا نه؟

• Use of Inventory After Sale : آیا خریدار میتواند و یا اجازه دارد که از سورس کدها، طرحها، شعرها، قالبها، برنامه ها و خلاصه تمام دارایی این سایت /وبلاگ مجانا استفاده کند یا اینکه باید حق اشتراک و غیره جداگانه ای به شما (فروشنده) بپردازد؟

• Blocks or Blacklists : این یعنی نوعی گواهی عدم سو پیشینه برای وبلاگ / سایت ، یعنی مثلا آیا این وبلاگ قبلا از طرف رسانه یا سایت ی بعنوان مزاحم و spam در لیست سیاه و ممنوعیت قرار گرفته یا نه؟ اگر بله، چگونه و تحت چه شرایطی از آن لیست سیاه خارج شده؟.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.